Skocz do zawartości

Generowanie sztucznego ruchu - rachunek 52 000 zł ! Orange


KOCZAR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,
Nie jestem prawnikiem, nie mam większego pojęcia o kwestiach prawnych aniżeli udało mi się w życiu wyczytać z racji zainteresowania tą dziedziną.
W styczniu tego roku zgłosił się do mnie dobry znajomy, którego znam od kilkuset lat i za którego uczciwość jak za nikogo innego dał bym sobie rękę...
Generalnie chodziło o jakąkolwiek pomoc w przebiegu sprawy jaka powstałą z operatorem sieci komórkowej jakim jest Orange czyli ptk centertel sp zoo. - czego się podjąłem w miarę możliwości i z czasem sprawa mnie wciągnęła...

Poniżej opiszę istotę problemu w wielkim skrócie, a najwyżej będę uzupełniał wszlkie kwestie podjęte w trakcie...

W dniu 30.11.12r. została podpisana umowa pomiędzy Orange a firmą założoną przez Pana D. na łącznie 5 numerów telefonów w planie "stacjonarne bez końca". Umowę podpisywano w siedzibie firmy Pana D. - Orange reprezentował przedstawiciel handlowy.
6.12.12r - przesyłka kurierska i aktywacja 5 numerów
6.01.12r - odłączenie wszystkich usług przez operatora (bez wcześniejszej jakiejkolwiek informacji o planowanym działaniu)
7.01.12r. - wizyta w punkcie Orange w celu uzyskania informacji odnośnie zaistniałej sytuacji. Poinformowano jedynie o zaległości w kwocie 37909,28 zł. W tym samym momencie złozono reklamację ustną do protokołu z żadaniem anulowania zawyzonego rachunku.
30.01.12r. - negatywna odpowiedź na reklamację, dodatkowo poinformowano klienta iż nastapiła pomyłka ze strony orange gdyż konsultant omyłkowo wysłał również telefony o których nie było mowy w umowie.
5.02.13 r. - ponowna wizyta w salonie z dokumentami
6.02.13 r - za pomocą sms orange wzywa do ponownego stawiennictwa w salonie żądając aktualnego wpisu do ewidencji gospodarczej oraz pouczenie że do momentu przedstawienie w/w dokumentów numery pozostaną zablokowane a kwota z faktury nie zostanie anulowana. /sms do dzisiaj został zapisany na karcie sim/
8.02.13 r. kolejna wizyta w salonie, ponowne przedstawienie dokumentów oraz złożenie wpisu CEIDG, ponowne reklamacja przyjęta przez pracownika orange.
19.02.13 r - odpowiedz na reklamacje ropatrzona negatywnie. Tym razem zarzut podejrzenia generowania sztucznego ruchu oraz taryfikowanie rozmów według innego cennika.

W momencie kiedy podjąłem się sprawy wszelkie podnoszone kwestie załagtwiane zostały drogą pismną listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Sformułowałem ponad 30 pism. Wśród nich napisałem i zleciłem wysłanie pismenej reklamcji z żadaniem przedstawienia dowodów na stawiany zarzut jak również sprecyzowanie co oznacza sztuczny ruch? Do dziś nie sprecyzowano, w żadnym z ponad 6 piunktów orange nie uzyskalem rowniez informacji co to oznacza a wręcz kolnsultanci byli zdziwieni o istnieniu czegoś takiego.

Postanowilem działać bardziej radykalnie i poprosiłem o zorganizowanie spotkania z przedstawicielem orange który podpisywał umowę. W trakcie tego spotkania okazało się ze przedstawiciel orange zapomniał przedstawić kilku dokumentów związanych z umową. Tą informację natychmiast zażądałem na piśmie i taie pismo uzyskałem, z podpisem. W treści oświadczenia widniają sformułowania cyt. "ja niżej podpisany ..... jao doradca klienta biznesowego , ddziałając w imeiniu firmy Orange oświadczam iż faktycznie podczas podpisywania umowy nr ....... zapewniłem klienta że nie ma żadnych ukrytych opłati i że nie będą naliczane żadne dodatkowe opłaty aniżeli te określone w umowiena połączenia krajowe stacjonarne bez ograniczeń, a także nie poinformowałem o istnieniu regulaminu oraz cennika z umowy Stacjonarne bez końca...".
Myślałem że w takiej sytuacji zakończenie ów sprawy to czysta formalność a jednak byłem w błędzie. Napisałem pismo z informacją do UOKiK oraz do UKE, dodatkowo wystosowałem pisma do orange, do działu kontroli jakości w orange, do prezesa pionu biznesowego a także wystosowałem wezwanie z żadaniem złożenia wyjąsnień oraz zawiadomienie w związku z podejrzeniem popełnienia przestepstwa przez pracownika orange. Nadmienię jedynie iż okazało się iż dodatkowo przedstawiciel zmienił treść umowy ale nie można dojść w jakim stopniu gdyż na wydrukach z konsoli sprzedażowej strony numerowane są 1 z 14, 2 z 14 itd natomiast numeracja ta zostałaprzekeślona i zaparafowana tak, że nic z tego nie wynika a orange nie przedstawia żadnych konkretów odnosnie zgłoszenia tego faktu.
Z racji tego iż umowa podpisana jest na firmę UOKiK w piśmie zwrotnym poinformował że nie jest w jego kompetencji zajęcie się sprawą gdyż firma to nie konument.
Na wezwanie UKE orange wystąpiło po raz pierwszy z jakimkolwiek mającym chodź minimalny sens pismem jako odpowiedzią do UKE w którym mija się z prawdą jak również informuje iz nie jest w stanie wyjąnsić sprawy z osob a jaka podpisywała w ich imeiniu umowę ponieważ ta osoba została zwolniona i nie jest juz pracownikiem ptk centertel.

Do dzisiaj mimo licznych z mojej strony wezwań do orange do zaprzestania m.in. stosowania praktyk niedozwolonych itp. przesyła faktury które opiewajajuz na kwotę ponad 50 000zł a w kwestii oświadczenia nie podnoszą tematu. Twierdzenie jakie zawarte jest praktycznie w każdej odpowiedzi brzmi tak samo cyt. "ptk centertel posiada dowody i jest w stanie wykazać słuszność staiwanego zarzutu". Mimo kolejnych pism informujących iż w kwestii spornej jaka powstała wzywa się orange do zaprzestania przesyłania wezwań a jeżeli w dalszym ciągu podtrzymuje swoje stanowisko o skierowanie sprawy do rozpatrzenia odpowiedniemu organowi orange przesyła jedynie kolejne przedsądowe wezwania.

Z tego co mi wiadomo, wedle wyroku jaki zapadł - nie wolno wyłączać abonentowi wszystkich usług naraz. Orange w odpowiedzi do uke o której mowa powyżej zawarło jedynie informację, w której przeprasza, że usługi zostały wyłączone a nie powinny co jest konskwencją winy ich systemu. Do dzisiaj nic w tej kwestii się nie zmieniło, usługa została odłączona a orange nie przedstawia żadnych konkretów. Powołuje się jedynie na zapis z regulaminu o którym mowa w oświadczeniu ich pracownika że nie został on przedstwiony w trakcie podpisywania umowy.


Reasumując - czy naprawdę nie ma żadnego ruchu ze strony abonenta a ptk centertel może robić co mu się podoba. Na billingach widnieją jedynie połączenia na numery stacjonarne, wedle usług o jakich mowa w ofercie "stacjonarne bez końca" z którejh skorzystał mój znajomy po założeniu firmy i chcąc realizować założenia związane ze strategią rozwoju co nie zostało przewidziane przez operatora i w wyniku tego stawiając zarzuty w moim odczucu ptk centertel się broni od konskwencji ewentualnych roszczeń za zerwaniee umowy.

Szanowni Państwo - podjałem się tej sprawy gdyż myslałem iż Polska to kraj prawa (niedoskonałego) ale zawsze prawa, które obowiązuje wszystkich lecz jak dziś się przekonuję o tym jak faktycznie jest... Mam jedynie jeszcze nadzieję iż bezkarność ptk centertel wynika jedynie z mojej niewiedzy i nieznajomości w dostatecznym zakresie prawa i że nie podjąłem jakiegoś środka który powienien być wzięty pod uwagę w pierwszej kolejności.... mam nadzieję lecz po konsultacji z radcą prawnym niestety potwierdzją się moje przypuszczenia iż nie ma żadnego ruchu na chwilę obecną....

Jeśli nawet nie ma żadnych sugestii to proszę potraktować ten temat jako przestrogę na ewentualne podobne sytuacje. Nikomu nie życzę piekła jakie przechodzi mój dobry znajomy, jeszcze niedawno prawie spełniony w marzeniach otwierający firmę na którą długo pracował a dziś na skraju wyczerpania psychicznego bez firmy, bez pracy i chęci do jakiekolwiek działania...

Pozdrawiam serdecznie
Piotr K.

Odnośnik do odpowiedzi

Traktujmy się poważnie - gdybym nie był pewny uczciwości i nie znał sprawy nie robiłbym z siebie idioty i pośmiewiska. 

 

Wszystkie numery wykorzystywane były wyłącznie w telefonach kom. i telefonizowane na stacjonarne. Celem było korzystanie z usługi wykupionej na firmę typowa nauka e-learning. 

 


Witam Szanownych Państwa oraz Szanownych Państwa z Orange Expert,
W związku z omawianą sprawą informuję iż w dniu dzisiejszym przesłałem do Orange stosowne dokumenty, w których zawarłem informację co udało mi się ustalić we własnym zakresie czyli:
/za poniższą wypowiedź biorę pełną odpowiedzialność i zdaję sobie sprawę z konsekwencji płynących za ewentualne bezpodstawne oskarżenia/

Orange posiada w swojej bazie dwie umowy na świadczenie usług.
Jedna z umów nie została podpisana przez właściciela firmy, a została podrobiona przez przedstawiciela firmy Orange Pana Kamila P. który dn. 24.06.2013r w końcu przyznał się do podrobienia dokumentów czyli do wypełnienia jednej całej umowy oraz części umowy drugiej mówiącej o załącznikach do umowy (w tym regulaminie i warunkach).
Jest to przestępstwo z Art. 270§ 1 i 2 KK.
W związku z powyższym czekam na odpowiedź od Orange, które w swoim piśmie do UKE zapewnia iż swoich pracowników szkoli w należyty sposób i z należytą starannością i są oni przygotowani do profesjonalnej pracy z klientem jak wynika z pisma.


Co Państwo na to? We własnym zakresie zrobiłem ekspertyzę grafologiczną. Będę się domagał anulowania wszystkich faktur oraz zwrotu wszelkich kosztów związanych z czynnościami co do wyjaśnienia tej sprawy.

Pozdrawiam serdecznie
Z poważaniem
Piotr K

Czytaj więcej na Wieszjak.pl: http://prawo.wieszjak.pl/forum/thread/197056,Rachunek-od-orange-na-ponad-50-000-zl---stosowanie-niedozwolonych-klauzul-umownych---jak-postepowac.htm,2?action=newpost&status=done#ixzz2XsxTu8y4

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...