Skocz do zawartości

Samsung Nexus - problem z SMS


Riwus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przyznam, że jestem zielony w temacie smartfonów. Przez około 10 lat miałem do tej pory same nokie i byłem z nich zadowolony. Niestety nadszedł czas na zmiany - potrzeba internetu.

Niestety zauważyłem, że mój samsung nexus dziwnie ustawia mi smsy. Okazuje się, że jeden SMS to dla niego 66 znaków! Szlag mnie trafił, bo tradycyjnie sms to 160 znaków i rachunek, jaki dostałem naprawdę mnie "zaskoczył" :/

Wiecie może, jak ustawić by w nexusie sms miał 160 znaków a nie 66? Próbowaem jakiś różnych nakładek typu swype, ale one też przyjmują, że jeden sms to 66 znaków.

Jak sobie z tym poradzić? Bo jak tam dalej pójdzie, to będę musiał sprzedać nexusa, mimo, że naprawdę dobrze się na nim surfuje po internecie i korzysta z aplikacji ze android marketu/play marketu.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi

Wiadomości>Ustawienia>Tryb wprowadzania>Alfabet GSM

No i teraz wyjdzie całą moja ignorancja... :/

Klikałem, szukałem, sprawdzałem, ale nijak nie widzę w żadncych ustawieniach możliwości zaznaczenia czegoś takiego jak "Alfabet GSM"

W opcji: Klawiatura i wprowadzanie tekstu mam tylko wybór: Klawiatura Android /Wprowadzanie głosowe

Niestety kiedy wchodzę w "Klawiatura android" nie widzę nic związanego z alfabetem GSM.

Pewnie coś źle szukam albo też nie w tym miejscu, zatem jeśli mógłbym prosić o łopatologiczne wytłumaczenie...

Wybaczcie kłopot i z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi

Wchodzisz do wiadomości (masz mieć widok wszystkich rozmów) następnie wciskasz przycisk "opcji" wysunie ci się lista z których wybierasz ustawienia.

Zapomniałem w sumie zapytać jaką wersję Androida masz i który to Nexus ;)

Odnośnik do odpowiedzi

Hej,

Nexus to to cuś co Samsung wypuścił razem z Googlem :)

Fajna zabaweczka poza tym, że raz na tydzień nie wiedzieć dlaczego ni z tego, ni z owego podczas korzystania.. wyłącza się :/